La Raquel Romero, fotògrafa amb 25 anys d’experiència en viatges fotogràfics, serà qui acompanyarà al nostre grup al Marroc pel Pont de Desembre. I això és el què ens explica sobre les seves dues grans passions i el viatge fotogràfic al Marroc del 6 de desembre.
Descobreix un país com el Marroc des d’una altra mirada, aquella que ens permet captar instants irrepetibles a través d’una càmera de fotos. Descobrirem, sense límits, que podem realitzar grans treballs des de la càmera que incorpora el nostre mòbil fins a una rèflex, passant per una compacta.
Segurament que més d’un cop us heu preguntat el per què de la necessitat de guardar instants i de transformar-los en eterns, ja que al final som col·leccionistes de moments i ens agrada mirar i explicar allò que estem veient i la majoria de vegades, allò que estem sentint.
Durant els vuit dies que durarà el viatge, us acompanyaré en l’aventura de mirar aquest fantàstic país a través del visor de la vostra càmera, aprenent tècniques i composicions que us ajudaran a captar cada instant a partir del vostre punt de vista, únic.
Com deia el fotògraf Henri Cartier Bresson, la fotografia és posar el cap, l’ull i el cor en el mateix punt de mira. Així fusionarem la nostra mirada, l’emoció que estarem vivint i les diferents tècniques que aprendrem, per aconseguir fantàstiques imatges.
Capturarem els més diversos paisatges en diferents situacions, retratarem persones en situacions quotidianes, transformant-les en exòtiques, dominarem la lectura de la llum per tal de captar els grans contrastos que trobarem durant tot el viatge.
Observarem, composarem i mirarem des d’un angle diferent al que estem acostumats, tot compartit amb els companys de viatge i amb mi.
Tindrem temps per aturar-nos, mirar i fotografiar, gaudint d’un curs fotogràfic en ruta, potenciant la part pràctica amb la base teòrica, en el que anirem aprenent a aconseguir reflectir i comunicar el que estem veient.
Passejarem per la fotografia de viatge, el retrat, paisatge, fotografia nocturna, sortides de sol, reflectint la cultura i els fascinants espais pels que ens mourem.